Hej
Är mitt första inlägg här då jag för några månader sedan blev ägare till en Buster 400 -67 med 3300 timmar på räknar och i väldigt gott skick
Nu till saken. Har letat reda på en lastare som jag är intresserad av att se om man kan montera på min 400'a
Sitter i dagsläget en baklastare på den med hydraliskt utskjut samt dubbelverkande hydralkoppling.. Tror det är dubbelverkande i alla fall då det bara är en anslutning...
Lastaren är en SMV som har suttit på en Boxer 350, alla fästplattor mm ingår till lastaren. Dock ej ventilpaket..
Här är bild på lastaren
http://cdn.blocket.com/static/0/images_ ... 285967.jpg
Frågan är ju nu om man kan montera denna lastaren på min 400'a? Dvs fungerar min traktor ens att ha lastare på?
Att jag får modifera fästen mm är inte hela världen då jag har jobbat som svetsare och har utrustningen...
Det jag mer tänkte på är som sagt vad måste finnas på traktorn? Fästen? Rätt fram axel mm...
Kan ordna bild på min 400'a den om det är något som krävs eller underlättar
Alla svar är välkommna!
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tranås 1250 på en Buster 400??
Moderator: Moderatorer
Tranås 1250 på en Buster 400??
Senast redigerad av crjs den 27 februari 2014, 21:16, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Lastare från Bm 350 till Buster 400
Var ute och tittade på traktorn nu... Framaxeln är förstärkt såg jag i under kant med dubbla platjärn dvs ett långt längs med nästan hela axeln och ytterligare ett kortare på det långa.
Svårt att avgöra om det är Boxer 350 axeln eller orginal. Där sticker ut en tapp på fälgen men vet inte om den är den grövre eller ej..
Lastaren är en Tranås 1250... Läst mig till att de inte är så populära pga av det blir svårt att serva traktorn med den på.. Det får bli ett senare problem..
Nu till saken igen ingen som vet om denna operation är möjlig eller är lastaren för stor? Eller rent av passar inte alls..??
Svårt att avgöra om det är Boxer 350 axeln eller orginal. Där sticker ut en tapp på fälgen men vet inte om den är den grövre eller ej..
Lastaren är en Tranås 1250... Läst mig till att de inte är så populära pga av det blir svårt att serva traktorn med den på.. Det får bli ett senare problem..
Nu till saken igen ingen som vet om denna operation är möjlig eller är lastaren för stor? Eller rent av passar inte alls..??
Re: Tranås 1250 på en Buster 400??
Ser inte varför det skulle vara nåt problem att montera lastaren om du har svetsutrustningen och materialet.
Det är en ganska stor lastare för en Buster. Dom flesta lastarna för små traktorer är gjorda för ca 600kg medan den där är gjord för 1250kg, tror jag. Kör med huvudet.
Busterns rambalkar vid motorn är gjorda i ganska tunn plåt om man jämför med Boxern. Min 320 (, som är väldigt lik 400:an från växellåda och framåt) har spruckit och blivit lagad där, men den där lastaren är ju fäst vid bakaxeln också så det borde fungera bättre.
Det är en ganska stor lastare för en Buster. Dom flesta lastarna för små traktorer är gjorda för ca 600kg medan den där är gjord för 1250kg, tror jag. Kör med huvudet.
Busterns rambalkar vid motorn är gjorda i ganska tunn plåt om man jämför med Boxern. Min 320 (, som är väldigt lik 400:an från växellåda och framåt) har spruckit och blivit lagad där, men den där lastaren är ju fäst vid bakaxeln också så det borde fungera bättre.