HJÄLP !
Blir tokig håller på byta koppling och och även packningar på en volvo bm 650 tagit bort svänghjuls kåpa mm men nu läcker den olja runt axeln in i växellådan och jag ska ha bort rörhylsan med fläns på som sitter trädd på axlarna och som urtramp ningskolven sitter på tagit bort skruvarna mot växellådan men den sitter stumt värmt samt avdragare men går ej.. är det någon fler låsning ser inte ut så på sprängskiss se nr 18
http://www.traktordelar.nu/bm3/bm650-koppling.htm
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Hjälp packning backom koppling
Moderator: Moderatorer
Re: Hjälp packning backom koppling
Du måste först ta loss hela kopplingskåpan från växellådan för att få loss hylsan med lagerna och pack boxarna för att få det tätt, du behöver även lossa luckan under ingående axeln och lossa muttern som låser lagret, det bästa är om du kan få tag i en verkstadshandbok och följa
hej, jag
Är det samma sida vi pratar om nu den in mot växellådan under hytten såg de sitter en lucka till under axeln som sticker ut som urtrampningslagret sitter på. så det sitter en låsning innan för den luckan uppåt mot andra axeln och lagret där ?daisel skrev:Du måste först ta loss hela kopplingskåpan från växellådan för att få loss hylsan med lagerna och pack boxarna för att få det tätt, du behöver även lossa luckan under ingående axeln och lossa muttern som låser lagret, det bästa är om du kan få tag i en verkstadshandbok och följa
Kan man sedan dra ur denna utan de händer något och få dit tätnings silicon eller ny packning?
daisel skrev:Du måste först ta loss hela kopplingskåpan från växellådan för att få loss hylsan med lagerna och pack boxarna för att få det tätt, du behöver även lossa luckan under ingående axeln och lossa muttern som låser lagret, det bästa är om du kan få tag i en verkstadshandbok och följa
Tittar man på sprängskissen så ser de inte ut som de är något alls som håller fast hylsan nr18 för att byta packning nr 19
http://www.traktordelar.nu/bm3/bm650-koppling.htm
Kan nästan garantera dig att felet inte är packningen utan packbox 30 och 34, och du behöver demontera så att drev 39 kan trilla ner och då går det att dra ut hylsan med packboxarna och packningen som läcker dvs axel 29 går fri från drev 39.
Den syns inte på din sprängskiss men så är det jag här själv gjort denna repartition ganska nyligen
Jag rekommenderar att du byter packboxarna och lagerna, så blir det garanterat tätt
Den syns inte på din sprängskiss men så är det jag här själv gjort denna repartition ganska nyligen
Jag rekommenderar att du byter packboxarna och lagerna, så blir det garanterat tätt
hej, jag