Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

BM 350 Boxer

Moderator: Moderatorer

gsson
Kontakt:

BM 350 Boxer

Inlägg av gsson »

Jag har ett egendomligt problem ibland på min Boxer och det är att han lyfter hyraularmarna när man gasar även om spaken står i sänkläge, kvittar om jag har något i armarna eller helt tomma, någon som har varit med om detta ?
Bm 2, Bm 10,Bm 10, Bm 20, Bm 230 Victor, Bm Terrier, Volvo T21, Volvo Bm 350 Boxer, Volvo Bm 320 Buster Arvika Plogar, Bogserade Överrum, Arvika
http://www.johansveteraner.dinstudio.se
daisel
Forumberoende

Re: BM 350 Boxer

Inlägg av daisel »

Sitter spaken fast ordentligt (terra trol) ?

Är cresco funktionen inkopplad? (bakre ratten på ventilen) (cresco hydral)
hej, jag
Ralle
Forumberoende

Inlägg av Ralle »

Jag har faktiskt varit med om nåt liknande på min 400:a tidigare, hopplöst då redskapet alltid höjdes när man gasade.
Men det gick över, helt plötsligt...
gsson
Kontakt:

Inlägg av gsson »

Det är terra på min, fenomenet uppstår ibland, tänkte om någon visste vad felet är, spaken är fastskruvad, min fundering är om "felet" sitter i tyngdöverföringen/ djupregleringen, traktor indikerar att han slirar och därmed lyfter hydraualarmarna ?
Bm 2, Bm 10,Bm 10, Bm 20, Bm 230 Victor, Bm Terrier, Volvo T21, Volvo Bm 350 Boxer, Volvo Bm 320 Buster Arvika Plogar, Bogserade Överrum, Arvika
http://www.johansveteraner.dinstudio.se
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

Mycket möjligt, det finns ju instruktioner i verkstadshandboken hur det ska justeras, enligt min verkstadshandbok kan även detta fel uppstå om filtret är igentäppt.
hej, jag
Låst