Är det någon som har erfarenhet av volvo 2204, jordbrukstraktor. Har ett objekt som jag funderar på att köpa. Vad jag förstår så är det en Perkinson motor samt en IH-drivning. Finns det reservdelar till drivningen om det skulle braka?? Hur var modellen, höll den bra? Finns det några kända svagheter?
/Johan
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Hur är volvo 2204 att äga
Moderator: Moderatorer
2200 är ju en IH med volvo BM skal så att säga.
Svagheten på de fyrhjulsdrivna var just framaxeln.
Service är a och o på alla maskiner, är de väl omhändertagna och servade som de ska så håller de länge, tycker ibland att de oförtjänt har fått dåligt rykte.
Kylet till värmen i hytten har en förmåga att läcka så det kan du ju kolla inan köp inte så svårt att byta men men.
Farsan har två 2200 som är väl omhändertagna och de har nästan aldrig krånglat förutom smågrejjer som just kylet till värmen i hytten som vi har bytt på bägge två.
Ev snabbväxel kan ju vara värd att prova noga innan köp.
Tycker lantmannen borde kunna fixa fram delar till dig.
Ollssons i ellös har ju inte så mycket till framaxel har jag sett.
Svagheten på de fyrhjulsdrivna var just framaxeln.
Service är a och o på alla maskiner, är de väl omhändertagna och servade som de ska så håller de länge, tycker ibland att de oförtjänt har fått dåligt rykte.
Kylet till värmen i hytten har en förmåga att läcka så det kan du ju kolla inan köp inte så svårt att byta men men.
Farsan har två 2200 som är väl omhändertagna och de har nästan aldrig krånglat förutom smågrejjer som just kylet till värmen i hytten som vi har bytt på bägge två.
Ev snabbväxel kan ju vara värd att prova noga innan köp.
Tycker lantmannen borde kunna fixa fram delar till dig.
Ollssons i ellös har ju inte så mycket till framaxel har jag sett.