Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Sprängskiss över lyftspak
Moderator: Moderatorer
Re: Sprängskiss över lyftspak
Tyvärr valde du fel bild. Jag har drn andra modellen med lilla spaken. Nästa bild eller om det är bilden innan.
Nu har jag rivigt spaken med resterande delar så nu har jag lite mer kött på benen. Nu väntar jag på en packbox, filtring och packningsmaterial sen ska den bli tät. Jag vet även varför lyften har ramlat ner när man har kört. Sliden har varigt vriden ett halvt varv så dom urfrästa spåren har varigt åt fel håll. Gött!
BIlder:
Här ska den sitta. Lättmekat iaf. Antar att det är nivåpluggen snett ovanför.
Komplett förutom bottenlocket och fjädern som ska sitta i locket.
Översta locket av. Här inne ska det sitta en packbox och täta mot sliden samt en packning.
Mellandelen av. Här ska det vara en till packning. Dock ingen packbox. I spåret ska en fläns på mellandelen ner.
Sliden. Dom urfrästa spåret på högersida är för att hålla spaken kvar i neutralt läge och nersänkt läge (flytläge?)
BIlder:
Här ska den sitta. Lättmekat iaf. Antar att det är nivåpluggen snett ovanför.
Komplett förutom bottenlocket och fjädern som ska sitta i locket.
Översta locket av. Här inne ska det sitta en packbox och täta mot sliden samt en packning.
Mellandelen av. Här ska det vara en till packning. Dock ingen packbox. I spåret ska en fläns på mellandelen ner.
Sliden. Dom urfrästa spåret på högersida är för att hålla spaken kvar i neutralt läge och nersänkt läge (flytläge?)
Snyggt!!!
Så ska det gå till!
Själv har jag fått mig en egen kalldusch!
-Hydraulpumpen har nog tackat för sig på min T-22... Lyfter inte armarna vare sig med eller utan last. Kollade sugsilen som var riktigt ren och bytte olja, utifall att, men nää... Men å andra sidan har jag ju fått en förklaring på varför den betett sig som den gjort i vintras; jag trodde på för tjock olja i kylan (10w-30) men har nog helt enkelt bara varit väldigt sliten...
Så ska det gå till!
Själv har jag fått mig en egen kalldusch!
-Hydraulpumpen har nog tackat för sig på min T-22... Lyfter inte armarna vare sig med eller utan last. Kollade sugsilen som var riktigt ren och bytte olja, utifall att, men nää... Men å andra sidan har jag ju fått en förklaring på varför den betett sig som den gjort i vintras; jag trodde på för tjock olja i kylan (10w-30) men har nog helt enkelt bara varit väldigt sliten...
Har läst någonstans att T24/25 hade hydraullyft som standard medams T22 hade det som tillval. Det kan kanske vara så att man satt dit en äldre lyft själv.
Den "udda" hydraullyften är troligtvis en s.k. lundbergslyft, från br. lundbergs (de med baklastarna)
såg en sådan på en bm-10 senast för en vecka sedan.
Den fanns i en lite kraftigare version till BM-20 också.
såg en sådan på en bm-10 senast för en vecka sedan.
Den fanns i en lite kraftigare version till BM-20 också.
Exakt samma fel som jag har på min T24 -54 å jag skrev en tråd om detta i ett annat forum.
Å fick svaret att bakdelen förmodligen kom från en BM10.
http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=63&t=159701
Var fick du tag på packningar/packbox ?
Å så undrar jag om någon vet om man kan koppla på frontlyft
Ifrån detta hydraulsystem ?
(Följ länken för bilder)
Å fick svaret att bakdelen förmodligen kom från en BM10.
http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=63&t=159701
Var fick du tag på packningar/packbox ?
Å så undrar jag om någon vet om man kan koppla på frontlyft
Ifrån detta hydraulsystem ?
(Följ länken för bilder)