Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Om forumet

Här kan man tjata om vad man vill, även om det inte är BM-relaterat.

Moderator: Moderatorer

revert

Om forumet

Inlägg av revert »

Har forumet legat nere eller modifierats på något sätt?

Jag har alltid haft en länk i Favoriter till forumet. För några veckor sedan fungerade inte den länken. Jag tänkte att det pågår väl en uppdatering eller något liknande? Men tiden gick och häromdagen prövade jag igen med min gamla länk. Samma felmmedelande från forumhotellet (?) Då klickade jag på en länk "Back to forum" eller något snarlikt, som en cachad länk ungefär, och kom in. Men där fanns färska inlägg, medan jag inte har kunnat komma in.
Jag kan tillägga att jag har prövat på två olika datorer. Samma resultat. Nu har jag förnyat länken i Favoriter och kommer in utan problem.
BullMeister36

Re: Om forumet

Inlägg av BullMeister36 »

Jag tycker den som sköter detta forum borde se till så trådar som varit inaktiva i 2-3 månader raderas.
Baggis

Inlägg av Baggis »

BullMeister36 skrev:Jag tycker den som sköter detta forum borde se till så trådar som varit inaktiva i 2-3 månader raderas.
Va? Hur tänker du då? Att informationen ligger kvar är ju ypperligt för den som söker information och då kanske kan hitta svar på sina frågor utan att behöva fråga igen.
BullMeister36

är de inte roligare att folk startar nya trådar och diskussioner och håller lite liv i denna sida? de är ju stendött i forumen , gamla trådar och dåligt me svar. ja de beror ju på att folk inte är aktiva men de är ju som så rörigt bland alla trådar och skriver man ngn fråga i en gammal tråd får man ju inge svar. var bara så ja tänkte....
Baggis

Inlägg av Baggis »

Det ena utesluter väl inte det andra, dvs bara för att gamla trådar ligger kvar så behöver väl ingen känna sig hindrad att skapa nya när så behövs?
BullMeister36

ok
Låst