Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
forumets volvo traktorer
Moderator: Moderatorer
-
Re: forumets volvo traktorer
Skulle vila se fler här...
BM Volvo 350 Boxer 1963, 1/2-band, takkran. Skogskonverterad Nr:43 av Hultdins i Malå + KMA 10ton
VOLVO-BM 400T 1969 (Servo, Boxer axel mm)+ Ålö Qvicke +Farma huggarvagn + Överum 2-skär
DavidBrown 25D 1953 (Daisy) egentillv vagn
VOLVO-BM 400T 1969 (Servo, Boxer axel mm)+ Ålö Qvicke +Farma huggarvagn + Överum 2-skär
DavidBrown 25D 1953 (Daisy) egentillv vagn
-
finns det ingen projekt-tråd? där alla som håller på med renovering o dyligt lägger upp bilder och berättelser från början till slut? Det brukar finnas sådana trådar på diverse andra forum.
Kan slänga in bild på våran T31,a med 1114 motor.
Hej, Här kommer en bild från februari i år. 650 har gjort ett bra jobb.
Köptes ny 1975 och sedan dess varit i familjens ägo.
/Bosse
Köptes ny 1975 och sedan dess varit i familjens ägo.
/Bosse
Jag körde lite ved idag och passade på att fota arbetsmaskinen. Ingen pärla direkt och absolut inte någon maskin för finaåkande på veteranträffar = jag ANVÄNDER den och har byggt den som JAG vill ha den . Dom observanta kan även notera att jag kliver på som på en modern maskin. Har alltid varit förvånad över alla som gnäller om att det är så besvärligt att kliva på bakifrån. Sätt på en annan båge/ hytt, kapa lite i skärmen och sätt dit fotsteg, så är det inga problem längre. Nästa projekt är förövrigt att montera frontpump med högre flöde, men jag måste få dit en extra hydraltank någonstans ( och jag måste även få lite tid över).
M.v.h
Kungsis
M.v.h
Kungsis
-