Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Inkoppling av frontlastare på BM 400 Buster

Moderator: Moderatorer

phonic

Inkoppling av frontlastare på BM 400 Buster

Inlägg av phonic »

Hej!

Har en Buster 400 och har köpt en ÅLÖ-lastare med enkelverkande kolvar.

Vilket uttag ska jag koppla in migpå? Det sitter ett uttag på vänstersidan av växellådan vid växelspaken, slangen från lastaren räcker dit så jag antar att det är den jag ska koppla-in mig på. Hur ska jag veta att det är den enkelverkande?

Hur ska jag ställa hydraulsystemet för att kunna använda min hemmabygda plog som fäster i lyftarmarna bak och samtidigt kunna använda mig utav frontlastaren.
Jag har inget externt ventilpaket till lastaren. Behöver jag skaffa det?
Har tänkt att byggatill en kolv för skopan, det är "ryck-o-slit" nu. Då antar jag att jag behöver ett ventilpaket, då har jag ju 3 saker att styra. Kolven ska vänta tills våren men jag bara tänker i förväg om jag behöver skaffa ett ventilpaket, om jag ska köpa med 3 uttag isåfall om ni förstår hur jag menar!

Kan tabilder om det behövs, kan väldigt lite om hydraulsystem och traktorer!

Tacksam för svar!
phonic

Re: Inkoppling av frontlastare på BM 400 Buster

Inlägg av phonic »

Problem löst! Kopplade den på uttaget jag tänkte, satt två spakar för hydrauliken.

Fick köpa 2 kopplingar på hydraulfirman för 390:- Och inköpet på lastaren 3000:- Helt okej HJULKLAPP till en själv :mrgreen:

Gott nytt!

Bild
Låst