Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Oljemängd i boxerns transmission??

Diskussioner kring allt mellan koppling och hjul

Moderator: Moderatorer

boxer

Oljemängd i boxerns transmission??

Inlägg av boxer »

Jag har en boxer 350 som det droppar olja från undertill. Det droppar från ett gängat hål som sitter rakt under bränsletanken, finns det någon som vet om det ska sitta en plugg där och hur vet man hur mycket olja det finns i transmissonen, jag har hör att det någonstans ska finnas en transmissonsticka. :?
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

Stickan siter på växellåds locket, den är en mutter som är ett runt huvud ovan på som på vissa cycklar hjul, hålet vet jag inget om
Huggarn

Inlägg av Huggarn »

53 liter i transmissionen.
Smissarve

Inlägg av Smissarve »

Det ska vara tre pluggar undertill som öppnas för att tömma växellådan på olja. De sitter under kopplingskåpan, växellådan och bakaxelkåpan. Det är troligen en sådan som saknas och det måste åtgärdas.
boxer

Inlägg av boxer »

De 3 pluggarna under växellådan sitter i men det finns ingen under svänghjulet. Var kan man få tag på en plugg och hur nödvändigt är det, för det är väll meningen att där ska sitta en plugg?

Bild

Bild
Bo A

Inlägg av Bo A »

Läckageolja dräneras bort via `hålet´ annars kommer kopplingen så småningom att `simma´ i denna olja.
Är det `svart´ motorolja bör du se över vevhusventilationen. Ett onödigt övertryck hjälper till att pressa oljan förbi den bakre vevaxeltätningen.
boxer

Inlägg av boxer »

Ok, då förstår jag och tack för alla svar. :D
Låst