Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän. Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
daisel skrev:Har för mej att det är en 46mm som man får knacka på med lite lagom våld
Är du helt säker. För enligt gubben och han som hjälper till och skruva på skiten, så var den alldeles för stor,
Jag har för mej att det var detta då jag bytte vevaxel tätningen på min i sommars. Men man fick knacka på hylsan, jag filade av bulten innan jag skruvade tillbaka den i gen så 46 passade. Men detta var på en bm 35 men det borde vara samma för tätningen är samma på 35/36 som på 350/600
daisel skrev:Har för mej att det är en 46mm som man får knacka på med lite lagom våld
Är du helt säker. För enligt gubben och han som hjälper till och skruva på skiten, så var den alldeles för stor,
Jag har för mej att det var detta då jag bytte vevaxel tätningen på min i sommars. Men man fick knacka på hylsan, jag filade av bulten innan jag skruvade tillbaka den i gen så 46 passade. Men detta var på en bm 35 men det borde vara samma för tätningen är samma på 35/36 som på 350/600
Då är de nog inte samma, för 46,an snurra bara på bulten. Men de provade nån hylsa med tum och den passa.