Söker en termostat till min skogsmaskin Boxer men blev något trött då Sanslös Olsson (Olssons i Ellös) vill
ha 618,75:-
Någon som vet billigare ställe att köpa eller passar någon biltermostat som till Tuffa Victor?
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Guldpris på termostat BM 350?
Moderator: Moderatorer
Re: Guldpris på termostat BM 350?
Ta med termostaten till Mekonomen så kan dom säkert hitta en med samma mått. Så gjorde jag till min BM 430.
/Mats
/Mats
Om det vore så enkelt ändå, ty där satt ingen termostat i huset då jag demonterade skrotet.
//Erik
//Erik
hej traktor ägare ! ja jag håller med om att olssons är dyr på delar , än om dom har gott om delar . ett tips kan va : vikabacken , tror ja dom heter , sök på det på goggle. Annars finns det ju en del traktor skrotar , som säkert har nån termostat beg !
Termostaten på Bm 350 (1113 motorn) är lite speciell och finns INTE på vanliga ställen och saknar lockalikes från andra fordon.
Den OIE har nu är en ny variant och lite olik original! (men passar)
Jag köpte originalare på tradera för 800:- paret och betraktar det som ett fynd.
Den OIE har nu är en ny variant och lite olik original! (men passar)
Jag köpte originalare på tradera för 800:- paret och betraktar det som ett fynd.
Kollade Vikabacken och dom hade exakt på öret samma pris som sanslös.
Kartellbildningsvarning eller ??
Har hört med en som letade på traktorskrotar och där var visst priset uppe i 400:- ,om det
fanns någon. Visst bara och acceptera guldpriset och handla.
Kartellbildningsvarning eller ??
Har hört med en som letade på traktorskrotar och där var visst priset uppe i 400:- ,om det
fanns någon. Visst bara och acceptera guldpriset och handla.