Hej, kan nån hjälpa mig att tala om vilka säkringar som är till vad på en 430 1970, då jag inte har nån instruktionsbok?
Mvh Conny
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Säkringar bm 430
Moderator: Moderatorer
Re: Säkringar bm 430
Hej,
I instruktionboken står det bara
Sakringar
Antal Totalt 5 (darav 1 for
extra utrustning)
Markstromstyrka 8 A
MVH
GMEM
I instruktionboken står det bara
Sakringar
Antal Totalt 5 (darav 1 for
extra utrustning)
Markstromstyrka 8 A
MVH
GMEM
Re: Säkringar bm 430
Ser att det finns två elscheman - ett upp till o m chnr 9113 - ett fr o m 9114. Vid en snabbtitt ser jag ingen skillnad när det gäller säkringsdosan.
Låt säkring 1 ( ena kanten ) stå för ev extrautrustning. Nr 2 matas från startlåsen och leder mot varvtalsbegränsaren. Nr 3 matas via belysningsströmställaren och leder mot pos/bakljus. Nr 4 o 5 matas från dragströmbrytaren för hel/halvljus och leder ut mot strålkastarna.
Låt säkring 1 ( ena kanten ) stå för ev extrautrustning. Nr 2 matas från startlåsen och leder mot varvtalsbegränsaren. Nr 3 matas via belysningsströmställaren och leder mot pos/bakljus. Nr 4 o 5 matas från dragströmbrytaren för hel/halvljus och leder ut mot strålkastarna.