Hej
Jag har hela dagen försökt få igång min gamla T24 men den vill helt enkelt inte...
Den går på startmotorn och någon enstaka gång tänder den till men annars händer det ingeting...
Bensin får den, det droppar ur skvallerventilen när jag chokat för mycket och stiften har jag torkat av...
Tillslut så tänkte jag kolla igenom magneten och plockade bort den, men när jag råkade vrida på fördelaren så fick jag en stöt så den är det inget fel på men när jag satte tilbaka den så hamnade den fel i tändläget och nu blir det avgassmällar...
Räcker det med att lossa den och vrida ett halvvarv?
Eller hur ska jag göra...
Spåren i skivan mot regulatorn gör ju att den inte går vrida mindre än halva varv...
Jag ska prova med nya stift också...
Tacksam för all hjälp...
David
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Startproblem T24
Moderator: Moderatorer
-
Re: Startproblem T24
hur har det gått för dig?
Jag har samma problem som du har. fast jag har en t22, men det är ju nästan samma. jag misstänker att det är något med tändningen på min,för soppa kommer det i mängder.
Jag har samma problem som du har. fast jag har en t22, men det är ju nästan samma. jag misstänker att det är något med tändningen på min,för soppa kommer det i mängder.
-
Jag löste mitt startproblem med att byta TÄNDSTIFT,TÄNDKABLAR, BRÄNSLESLANG,BRÄNSLEKRAN OCH BRÄNSLEFILTER, sen startade den direkt, och gick hur fint som helst.
Kan verkligen rekomendera NGK BP5HS
Kan verkligen rekomendera NGK BP5HS
Ja, dom ska ha bp5hs, annars går dom inte bra, en del duktiga butiksbiträden säger att bp6hs funkar lika bra, men lyssna inte på det bp5hs ska det vara
hej, jag
Gäller rekommendationen om BP5HS för BM 200/Teddy också månntro?