Hej jag undrar vad det är för fel på motorn,Jag får igång den utan problem men när man gasar så vill den bara dö,har gjort rent förgasaren,kan nämnas att den går nästan bara på full chocke.Kan det vara tjuvluft någonstans?
Hoppas någon vill hjälpa till med lite tips.
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Krabat b16c
Moderator: Moderatorer
Re: Krabat b16c
Vad felet kan vara, vill jag låta vara osagt, men det finns en metod att söka tjuvluftläckor.
Starta motorn. Spreja startgas på misstänkta sällen, förgasararen och förgasarfoten, insugningsrör och överallt där det skall finnas packningar till insuget. Även på misstänkta sprickor och annat.
Om motorn ökar i varvtal av startgasen, så har du en läcka, och du har ringat in felet.
Starta motorn. Spreja startgas på misstänkta sällen, förgasararen och förgasarfoten, insugningsrör och överallt där det skall finnas packningar till insuget. Även på misstänkta sprickor och annat.
Om motorn ökar i varvtal av startgasen, så har du en läcka, och du har ringat in felet.