Har problem med hydralen, har tryckt in hydralolja i växellådan.
Vad säger ni? Kan man köra så?
Blir nog oljebyte ändå, men vad ska jag ha i växellådan isaåfall? Vet att jag fått svar på denna fråga för nåt år sedan men minns faan inte vad jag fick för svar.
Pratade med swedol och deras oljekunnige tyckte inte det skulle göra så mycket att ha hydralolja i växellåda men jag tycker det känns fel......
Trevlig helg!!
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Hydralolja i växellåda? BM 36 -52.
Moderator: Moderatorer
Re: Hydralolja i växellåda? BM 36 -52.
Ja röstar för byta med. vanilg 80/90 EP (ibland heter det HD) funkar fint, lika bra att byta i slutväxlarna med, om du inte gjorde det när du bytte förra årets så klart.
Vad var det som läckte på din traktor?
Jag har själv nu i helgen gjort i ordning hydraliken på min bm35, jag fick byta packningen runt hydralcylindern samt alla koppar brickor som satt där inne.
När jag endå var i farten honade jag hydralcylindern och monterade en ny tätningsring.
Nu håller jag på med bromsarna, det visade sig att högra bromstrumma var i bitar, och den vänstra hade en spricka i sig, så jag har beställt två begangnade från en skrot.
Jag byter även drivaxle tätningarna när jag ändå är i farten, dom dom läcker rätt rejält. givitvis nya bromsband
Vad var det som läckte på din traktor?
Jag har själv nu i helgen gjort i ordning hydraliken på min bm35, jag fick byta packningen runt hydralcylindern samt alla koppar brickor som satt där inne.
När jag endå var i farten honade jag hydralcylindern och monterade en ny tätningsring.
Nu håller jag på med bromsarna, det visade sig att högra bromstrumma var i bitar, och den vänstra hade en spricka i sig, så jag har beställt två begangnade från en skrot.
Jag byter även drivaxle tätningarna när jag ändå är i farten, dom dom läcker rätt rejält. givitvis nya bromsband
hej, jag