Hej!
Jag har en Volvo T22 med en Quicke rörlastare. Nu ska lastaren kompletteras med en hydraulkolv för skoptömningen. För att få till detta håller jag på och monterar dit ett dubbelt ventilpaket så att jag ska kunna manövrera lastaren och skopan.
Men var kopplar jag bäst in ventilpaketet, någon som känner till för- och nackdelarna. Antingen använder jag uttaget bak som jag tidigare använt när jag körde lastaren med den inbyggda spaken i taktorn. Eller så sätter jag dit en grenkran och tar trycket direkt efter pumpen och låter enbart det nya ventilpakets övertrycksventil sköta trycket.
Förlorar man tryck på att ta den vanliga matningen bak, låta den inbyggda spaken så i lyftläge, jämfört med att ta matningen direkt från hydraulpumpen. Är det någon annat man bör tänka på?
Tacksam för kloka råd.
Hälsningar,
/Martin
Saltsjö-Boo
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Var ska jag koppla in ventilpaketet, på min T22
Moderator: Moderatorer
Re: Var ska jag koppla in ventilpaketet, på min T22
Något liknande var uppe 09 10 06 under rubriken `Frontlastare på T 24´.