Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

byte av motor mellom 500 og 650?

Diskussioner om Motor med tillhörande system

Moderator: Moderatorer

arnfinn

byte av motor mellom 500 og 650?

Inlägg av arnfinn »

Funderer på om 500'ans motor passer på 650. Nån som vet? (Ja jeg vet det høres tråkigt å bytte seg ned med 17 hk, men om det er et gratis alternativ bør det kanskje vurderes, 650 skal uansett ikke gå i tyngre arbeid enn 500'an klarer av) :roll:
Tector

Inlägg av Tector »

Allt passar med modefiering, men det är nog inte "bolt on" direkt, är inte Perkinsmotorn i 500 dessutom en bärande del av traktorkroppen :?

/Kenta
BM 36 -54, Bm200 -53, Volvo T-21 -47,
Volvo T21 -48.
arnfinn

Inlägg av arnfinn »

Tector skrev:Allt passar med modefiering, men det är nog inte "bolt on" direkt, är inte Perkinsmotorn i 500 dessutom en bärande del av traktorkroppen :?

/Kenta
Vet jeg faktisk ikke her jeg sitter, men det er trolig så. Det bør likevel ikke stelle til noe bekymring. Å smi om de fremre motorfester er nok ikke den største utfordringen. Min største bekymring kretser rundt boltmønsteret og koblingen.
Fluffen

Inlägg av Fluffen »

Ja motorn är en bärande del i 500/2200. 500 och 2200 är väl igentligen en IH och det gör att det troligen inte bara är att flytta över.
Låst