Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
tvåans växel
Moderator: Moderatorer
tvåans växel
har problem med att jg inte får i tvåans växel på min t24 det finns liksom inget läge
Skulle kunna vara en trasig växelförare, men då borde även trean krångla...
Eller är det så att du får i växeln men den inte vill ligga kvar i?
Fungerar tvåan om du håller kvar spaken i läge?
För i så fall är det nog en spärr som gått sönder, jag tror dessa går att komma åt utifrån, men jag kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut.
Eller är det så att du får i växeln men den inte vill ligga kvar i?
Fungerar tvåan om du håller kvar spaken i läge?
För i så fall är det nog en spärr som gått sönder, jag tror dessa går att komma åt utifrån, men jag kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut.
Går spaken i läget men ingen växel i, eller är det tvärstopp som om det inte ska vara nåt där?
Går spaken i läge och det är klokoppling på växeln skulle ju en medbringare kunna vara trasig, men jag har för mig att man skjuter kugghjulen fram och tillbaka på de där... Och det lär ju inte vara kuggrent precis...
Är det stopp så vette tusan...
Ett lyft av locket är nog inte fel, man borde se vad felet är då.
Går spaken i läge och det är klokoppling på växeln skulle ju en medbringare kunna vara trasig, men jag har för mig att man skjuter kugghjulen fram och tillbaka på de där... Och det lär ju inte vara kuggrent precis...
Är det stopp så vette tusan...
Ett lyft av locket är nog inte fel, man borde se vad felet är då.