Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Veterantraktor plöjning den 18 september stora mellby

Tipsa andra om kommande evenemang, och diskutera Träffar mm.

Moderator: Moderatorer

daisel
Forumberoende

Veterantraktor plöjning den 18 september stora mellby

Inlägg av daisel »

Ni kommer väl, jag och min victor med delfinen bakom är där, forums medlemmar får provköra om dom är snälla.
Det brukar vara ett antal BM med där varje år

18 september
Veterantraktorplöjning, Västergården, Stora Mellby

I år plöjer Grålleklubben på St Mellby Västergård, nu i samband med andra aktiviteter på gården. Boka den 18 sept för plöjning med din veterantraktor. Det blir ingen tävling men instruktörer finns för att få råd och tips. Om vår Grålledoktor är frisk så kommer han också. Både friplöjning och egen tegplöjning ska finnas plats för. Vi startar efter kl 11.00 och håller på till allt är plöjt. Grålleklubben ordnar servering.
Frivilliga till att ordna allt så det fungerar bra, efterlyses. Ring Lennart A, tfn 0521-572 671, 0520-42 71 49 om ni har frågor. Det finns plats för traktorer som bara ska visas upp också.
Välkomna.
Ansvarig: Lennart Andersson
Sektion: P
Senast ändrad 2010-04-17 Lennart Andersson

Vi ses där.
hej, jag
daisel
Forumberoende

Re: Veterantraktor plöjning den 18 september stora mellby

Inlägg av daisel »

Ja det har sannerligen varit en lyckad dag, lite väl blött, men det var inte besvärligt att köra ända, Victorn tuffade på sin fint så fint.

Nu till bilderna.
Här är nästan öppningsfåran klar
Bild
Bild
Nu plöjer jag på allvar
Bild
Bild
Här kör Magnus lite med min Victor
Bild
Bild
Nu kommer lite bilder på andra ekipage
En volvo t26 alltså en t24 med en volvo d 24 motor
Bild
Syns inte så bra, men det är tre Victor på rad
Bild
Bosse på sin Victor
Bild
Anders på sin gröne
Bild
Sedan fans det en del andra traktorer som jag inte fick tagit någon bild på, bland annat en volvo t32, en bm 10, ett antal grållar.

Detta var en mycket trevlig dag och plogen fungerar super bra, plöjer bra och det fastnar ingen jord på den (=jag slipade tillräckligt), så jag är mycket nöjd.
Bra väder hadde vi med, men självklart regnade det nästan hela vägen när jag körde dit, och jag har en bit dit där plöjningen var, si så där En timma och 45 minuter, men sedan lyste solen
hej, jag
Låst