Jag köpte nyss en t21:a 1947. Förra ägaren renoverade motorn, men hade inte tid med den mer.
Redan när jag tog hem han så gick han väldigt oroligt på höga varvtal men bra på de låga, samt att han är orkeslös. Jag har funderat länge på vad det kan vara...?
Magneten är kass, så där sitter en tändspole kopplad till magneten som fortfarande fungerar som fördelare.
På magneten sitter ett reglage "tror att man ändrar för och eftertändningen med den" som jag ändrade lite på en dag, då helt plötsligt gick han kanon, orkade i backarna samt varvade bra, men tyvär råkade jag ändra den inställningen och kan nu inte hitta den igen.
Förgasaren verkar funka fint, bränsletillförselkranen är utskruvad cirka 4 varv, enligt instruktionsboken är munstycket fullt öppet, om jag skruvar in den mer så bara eftertänder han hela tiden.
Finns det någon som sitter på några bra tips?
/Markus
