Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Elschema BM 650
Moderator: Moderatorer
Elschema BM 650
Hallå
Är det nån i vårt avlånga land som har ett elschema till BM 650.
Mvh
Peter
Du måste enligt reglerna fylla i ort i din profil./ Lucas moderator
Är det nån i vårt avlånga land som har ett elschema till BM 650.
Mvh
Peter
Du måste enligt reglerna fylla i ort i din profil./ Lucas moderator
Elschema?
Nej, jag har samma fundering själv. Jag håller på att fixa elsystemet i en kompis 650, och är ganska bra på elsystem generellt, men det hade varit lite lättare om man hade haft ett schema.
Men vi får väl försöka hjälpa varandra annars. Vad har du för problem med ditt elsystem?
// JB
Men vi får väl försöka hjälpa varandra annars. Vad har du för problem med ditt elsystem?
// JB
Elschema BM 650
Vad har ni för chassinummer? Jag har två olika elkopplingsscheman i växelströmsutförande t o m chassinummer 6920. ( Med 48 resp 49 ingående komponenter - kan möjligen ha med olika hyttutförande att göra ).
Elschemat i A3-format. Komponentförteckning och ledningsbeteckningar i A4.
( Har också ett schema med likströmsgenerator - förmodligen inte aktuellt ).
Användbart - i så fall behöver jag någon sorts kontaktadress. / Bo A
Elschema BM 650
Hej igen!
Hör av dig om chassinr. stämmer med mina elscheman.
Kostnad - ingen. Mellan Eslöv - Landskrona. / Bo A
Hör av dig om chassinr. stämmer med mina elscheman.
Kostnad - ingen. Mellan Eslöv - Landskrona. / Bo A
Elschema igen...
Har letat överallt här nere i Småland efter elschema till BM 650 Industrimodell -77.
Varken Lantmännen eller SweCon kan hjälpa mig.
Är det någon riktig traktorkunnig som kan hjälpa mig!
Framförallt förteckning över säkringarna men även komplett elschema vore bra. Har standardschemat till den vanliga jordbruksmodellen men det räcker ju inte då industrimodellen har dubbelt så många säkringar.
Hör av er!
MVH!
Lars Erik
Varken Lantmännen eller SweCon kan hjälpa mig.
Är det någon riktig traktorkunnig som kan hjälpa mig!
Framförallt förteckning över säkringarna men även komplett elschema vore bra. Har standardschemat till den vanliga jordbruksmodellen men det räcker ju inte då industrimodellen har dubbelt så många säkringar.
Hör av er!
MVH!
Lars Erik
Re: Elschema BM 650
jag är också ute efter ett elschema till en BM T650 ärdet någon som kan hjälpa mig
Hej Bo. Jag har en BM 650 med trassel i elsystemet. Den har idnr. 2092 och är av årsmodell 77. Skulle vara tacksam för ett elschema.Bo A skrev:Vad har ni för chassinummer? Jag har två olika elkopplingsscheman i växelströmsutförande t o m chassinummer 6920. ( Med 48 resp 49 ingående komponenter - kan möjligen ha med olika hyttutförande att göra ).
Olle Å
olle.borgvik@swipnet.se
Hej !
Har en Volvo BM 650 årsmod 81 med växelströmsgenerator. En kabel har kommit i kläm under hytten så det har blivit ett el-fel. Tänkte dra om kablarna men saknar en översikt över hur kablarna hur kopplade.
Skulle vara tacksam för ett el-schema. Hör gärna av er.
Mvh
Kåge K
Har en Volvo BM 650 årsmod 81 med växelströmsgenerator. En kabel har kommit i kläm under hytten så det har blivit ett el-fel. Tänkte dra om kablarna men saknar en översikt över hur kablarna hur kopplade.
Skulle vara tacksam för ett el-schema. Hör gärna av er.
Mvh
Kåge K
Har papperskopior över ett par scheman - dock 100 mil bort - når dem först i slutet av nästa vecka.
Är problemet akut? Har dem också på en DVD - utlånad men går kanske att fixa fram på ett par dagar - hör i så fall av dig!
Är problemet akut? Har dem också på en DVD - utlånad men går kanske att fixa fram på ett par dagar - hör i så fall av dig!