jag har lite frågor angående 650 , vart fyller man på hydrauloljan ? äre i bak i locket på hydraulhuset som det även sitter en sticka i locket ? är de där ? jag har servat lite 650 förut och då har det funnits nivå på hydraultanken ? men jag hittar ingen på denna . kan jag kör med vanlig hdz46 olja eller ska jag ha köra (texaxco super universal tractor extra )?.
Undrar även hur hydraulsystemt terratrol föngerar ?
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
volvo bm 650
Moderator: Moderatorer
Re: volvo bm 650
Så man fyller på i bak alltså ? o den oljan går te hydraultanken sen då elr ?
Re: volvo bm 650
Hej på Er,
Glöm inte att de först tom ~1974 har Terra Trol MkI alltså påfyllning där bak och ~ 1975 har Terra Trol MkII med hydraultank som fylls på från hytten (lock vid fotgasen om jag minns rätt). Lycka till /Bosse
Glöm inte att de först tom ~1974 har Terra Trol MkI alltså påfyllning där bak och ~ 1975 har Terra Trol MkII med hydraultank som fylls på från hytten (lock vid fotgasen om jag minns rätt). Lycka till /Bosse