Jag har ett litet problem efter den stränga vintern..
Upptäckte att oljenivån ökade på stickan..
Har bytat topp packningen men tror att problemet är längre ner på motorn då jag upptäckte att vatten nivån var några centimeter ner i blocket..
Någon som har varit med om liknande?
Fanns ingen glykol i systemet så jag befarar en spricka någonstans...
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
BM2200 -vattnet rinner ner till oljan.
Moderator: Moderatorer
Re: BM2200 -vattnet rinner ner till oljan.
Hur ser oljan i motorn ut är den grå-vit? Har frostpluggarna frusit ut? Om motoroljan inte är vattenblandad har den kanske inte frusit sönder in i motorn. Vad händer när du fyller upp kylsystemet? Försvinner det kylvätska? Man bör ju alltid ha glykol i kylsystemet även sommartid, det är lätt att glömma fylla på till vintern och det ger ett bra rostskydd för motorn. Om det nu är vattenläckage in i motoroljan går det att fixa på lite olika sätt. Om läckaget inte är för stort är det lätt lagat med wondarveld motorsvets på burk.