Hej
Min BM 350 - 64:a har börja läcka rätt kraftigt från vänster lyftarm på trepunkten.
Jag har extra oljetank monterad brevid stolen (är väl en 15-20 liter) och den dricker den ur på några veckors körning.
Less på spill nu, vad behöver jag för delar för att packa om detta. Har aldrig skruvat med detta, någon som har tips?
Tack på förhand!
// Andreas
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Läckage trepunktslyft BM 350
Moderator: Moderatorer
Läckage trepunktslyft BM 350
BM 350 BOXER
Re: Läckage trepunktslyft BM 350
Kan vara samma problem som jag hade på min Buster 320. Den rann det från vänster hydraularm, bytte tätningar och O-ringar men det läckte igen efter ett par upp och nedkörningar med armarna.
Allt plockades isär ännu en gång och upptäckte att lagerläget var ordentligt slitet på vänstersidan.
Axel och hus lämnades till en mekanisk verkstad som fräste/svarvade/arborrade dit en bussning.
Nu är det riktigt tätt och fint.
Totalkostnad ca4000:- + lite tid. En begagnad hydraul skulle kosta ca2500:- + moms och frakt och
då vet man inte om den är okej eller hur länge den håller tätt.
Det här blev kanonbra!
Lite bilder:
http://s432.photobucket.com/albums/qq43 ... draullyft/
Vet att det inte är lika lyft, men problemet kan vara samma.
Allt plockades isär ännu en gång och upptäckte att lagerläget var ordentligt slitet på vänstersidan.
Axel och hus lämnades till en mekanisk verkstad som fräste/svarvade/arborrade dit en bussning.
Nu är det riktigt tätt och fint.
Totalkostnad ca4000:- + lite tid. En begagnad hydraul skulle kosta ca2500:- + moms och frakt och
då vet man inte om den är okej eller hur länge den håller tätt.
Det här blev kanonbra!
Lite bilder:
http://s432.photobucket.com/albums/qq43 ... draullyft/
Vet att det inte är lika lyft, men problemet kan vara samma.
Mvh Christian
Buster 320 -64
Buster 320 -64