Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Dragkrok på Victor
Moderator: Moderatorer
Dragkrok på Victor
Jag skulle vilja dra mitt personbilssläp med Victorn, men där sitter ju varken hitchkrok eller kula, utan bara som en "pinne". Hur har ni löst det med kula eller liknande på Victor?
BM 320 Buster ´64 - BM H10 350 ´61 - KBK BM 55 ´54
Re: Dragkrok på Victor
Jag hade en sån här till min T22 som jag skruvade fast i hålet i jordbruksdraget.
http://www.jula.se/dragkula-135033
mvh Åke
http://www.jula.se/dragkula-135033
mvh Åke
Jo, jag tänkte på en sådan också, men jag rymmer väl inte en sådan? Upplever att den "pinnen" som ska funka som ett drag som sitter där just nu, ovanför den "hålborrade bågen" i jordbruksdraget är i vägen...
Det passar, om inte din traktor är ombyggd, kan du ta en bild på hur det ser ut?
hej, jag
Ja, tanken slog plötsligt mig också att det ju kan vara ombyggt. Tar en bild i morgon.
Tycker det där låter konstigt... Ser fram emot bilden.
Är det här något påsvetsat i efterhand för att koppla på någon form av vagn?
Okej! Det där är ju inte i närheten av original. Plåten med pinnen är ditsvetsad efteråt och det saknas en del prylar som är bortskruvade. Tyvärr har jag inte T22:an kvar så jag kan inte visa hur det ser ut men känner jag folket här rätt får du säkert hjälp med en bild snart.
//Åke
//Åke
Jag kan ta en bild på min Victor vid tillfälle.
Det som verkar fattas är dragstången och den övre plattan med hål.
Det som verkar fattas är dragstången och den övre plattan med hål.
Det är den nedre plattan som fattas, jag har ett komplett drag å sälja till dej om du är intresserad?
hej, jag
Ser att det är ett gammalt inlägg men en sak som jag tillverkade och använt mycket är en kula fäst på på en ram med fäste för trepunkt. Det funkar klockrent speciellt när det är lite ojämnt då man kan höja och sänka efter behov.
En annan fördel är att man får lite längre avstånd från bakaxeln så att det går lättare att backa.
kan lägga ut en bild om intresset finns fortfarande
En annan fördel är att man får lite längre avstånd från bakaxeln så att det går lättare att backa.
Det vore kanon med en bild på din konstruktionUtigården skrev:Ser att det är ett gammalt inlägg men en sak som jag tillverkade och använt mycket är en kula fäst på på en ram med fäste för trepunkt. Det funkar klockrent speciellt när det är lite ojämnt då man kan höja och sänka efter behov.
BM Victor-60 hytt å lastare
T 24-52 med lastare såld
Fordson Power Major -60 såld
T 24-52 med lastare såld
Fordson Power Major -60 såld