Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Lastare Volvo Krabat/BM 425

Moderator: Moderatorer

Krabat_57

Lastare Volvo Krabat/BM 425

Inlägg av Krabat_57 »

Ja som sagt har komme över en ålö lastare med ryck å slit tipp som ska monteras ska till större delen användas till å skotta snö, men har lite funderingar hur den ska kopplas i på hydralen?
För finns ju inge separat uttag på den standard, så vore tacksam om någon kunde informera mig om hur de är gjort på sina respektive traktorer :wink:
Krabat_57

Re: Lastare Volvo Krabat/BM 425

Inlägg av Krabat_57 »

Ingen som har någon aning???
Lövnäsen

Inlägg av Lövnäsen »

Jag är inte säker, men det borde väl vara ungefär lika på Bm 320. Dom har väl rätt lika hydraulsystem.
På min Victor var lastaren inkopplad men en koppling nere vid ingående rör vid spaken. Fick låsa originalspaken med en gummistropp för att få lastaren att fungera. Nu mera är traktorn utan lastare, den såldes.
STORT traktorintresse med STORT samlarintresse...
20 -tal veterantraktorer o massor med olika gamla redskap...
Krabat_57

Inlägg av Krabat_57 »

Nej är ju inte alls likt tyvär, kompisens farsa har en 320 så de är inte likt har fått dit lastaren å kopplat in den men vet inte om de e rätt?? Men fanns en uttag med tryck på men går på samma spak som 3 punkten å går inte å ställa om låsa lastaren å köra 3 punkten utan den går först i topp sen kommer lastaren sen e de bara å köra.. Men lura på ett separat ventilpaket till den sen så man kan använda 3 punkten med...
Låst