Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Fler hydrauluttag på BM 350

Moderator: Moderatorer

Väse

Fler hydrauluttag på BM 350

Inlägg av Väse »

Jag skulle behöva lite tips om hur jag enkelt kan utöka antalet hydrauluttag på min 350 (Cresco-hydraulik). Jag har nu ett enkelverkande uttag alternativt uttag framåt till lastare som jag styr med en vanlig 3-lägesventil, detta uttag sitter som orginal d v s efter orginal ventilpaket.

Dit jag vill komma: Jag har ett litet ventilpaket liggandes med 2 funktioner som jag skulle vilja ha dit för att kunna få dubbelverkande uttag, jag sjulle behöva kuna köra det enkelverkande & det dubbelverkande sammtidigt utan att först behöva stänga av det ena för att det andra ska fungera.

Upptakten till detta är att jag håller på att montera en balkastare (Harjo) på min hårdpress. Den vill ha ett enkelverkande med fri retur för att driva mattorna i kastaren & ett dubbelverkande för svängen.

Detta går ju att lösa med någon form av prioriteringsventil men då dessa är ganska dyra tänkte jag höra om lite råd från någon som kanske redan har löst detta problem på ett bra sätt. Man ska ju inte uppfinna hjulet 2 gånger.

Tacksam för alla råd & synpunkter.
Låst