Hej
Har en BM 430 som alltid har startat exemplariskt vid såväl varm som kall väderlek även om den har stått i 6 mån.
Förra helgen efter 6 mån stillastående startade den exemplariskt och var igång i en dryg timme.
Efter en vecka startades den igen och den startade lika exemplariskt men stoppade efter 5 sek.
Flera startförsök gjordes men den tände inte.
Vad göra?//Novis på dieselmotorer
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
BM 430 Startproblem
Moderator: Moderatorer
Re: BM 430 Startproblem
Vatten/skräp i bränslet? Kolla bränslefiltret. Kolla också i tanken hur det ser ut där. Dieselmikrober trivs gott i vattenförorenad diesel.
Tack för tipset.
Ska kolla i helgen, hoppas slippa återkomma....
Ska kolla i helgen, hoppas slippa återkomma....
kan lika gärna bero på luft i bränslesystemet, i så fall har du en läcka nånstans.
Men en tömning av tank, vattenavskiljare och nya bränslefilter kan göra underverk, det samlas otroligt mycket skit i botten av tanken genom åren.
Men en tömning av tank, vattenavskiljare och nya bränslefilter kan göra underverk, det samlas otroligt mycket skit i botten av tanken genom åren.
Om det skulle vara föroreningar i bränslet, så kan det vara värt att läsa det här: http://www.sxk.se/tekniska/btf/bransle/ ... ransle.htm
Detta är visserligen en båtsida, men det är ingen skillnad i sak för det. Båtmotorer och traktormotorer är i många fall identiska. Det är i princip bara kylsystemet som skiljer.
Om inte annat så kan det vara kunskap som är bra att känna till. Någonstans har jag också sett det latinska namnet på dessa mikrober, och har dom ett namn, så finns dom. (Även om det låter otroligt. )
Detta är visserligen en båtsida, men det är ingen skillnad i sak för det. Båtmotorer och traktormotorer är i många fall identiska. Det är i princip bara kylsystemet som skiljer.
Om inte annat så kan det vara kunskap som är bra att känna till. Någonstans har jag också sett det latinska namnet på dessa mikrober, och har dom ett namn, så finns dom. (Även om det låter otroligt. )
Tack för inläggen
Slutar det bara regna så ska jag kolla hur det ser ut.
Kommer att tala om vad felet är när jag är klar
Tack igen
PS Äckliga bilder DS
Slutar det bara regna så ska jag kolla hur det ser ut.
Kommer att tala om vad felet är när jag är klar
Tack igen
PS Äckliga bilder DS