Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

BM-VOLVO KLUBB SWEDEN

Allt som inte passar in i någon av dom övriga kategorierna

Moderator: Moderatorer

Sweden-Viking

BM-VOLVO KLUBB SWEDEN

Inlägg av Sweden-Viking »

Hej!

Har hört rykten om bildande av en Svensk BM-VOLVO klubb ?

Någon som vet mer? :?: :idea: :oops: :lol: :?: :idea:
BM Volvo 350 Boxer 1963, 1/2-band, takkran. Skogskonverterad Nr:43 av Hultdins i Malå + KMA 10ton
VOLVO-BM 400T 1969 (Servo, Boxer axel mm)+ Ålö Qvicke +Farma huggarvagn + Överum 2-skär
DavidBrown 25D 1953 (Daisy) egentillv vagn
daisel
Forumberoende

Re: BM-VOLVO KLUBB SWEDEN

Inlägg av daisel »

jag vet inte mer än dej, men jag vill veta
hej, jag
Kasch

Inlägg av Kasch »

Jag antar att det finns andra deltagande här som är mer insatta men till dess:

Jag har pratat med Munktellmuseet samt ett par av de som är involverade i interimsstyrelsen (föreningen är alltså inte riktigt igång):

Under november kommer man hålla ett första medlemsmöte med det 100-tal(!) medlemmar som genom hörsägen anmält intresse (jag gissar att det just nu främst handlar om folk i Sörmland/Mälardalen med tanke på BM:s geografiska hemvist). Mötet kommer alltså att vara begränsat och syfta till att ta fram en valberedning. Före april nästa år ska en ordinarie styrelse ha inrättats. Jag kommer att få löpande information och kan återkomma här om intresse finns, vilket jag antar att det gör.

Sammanfattningvis - en svensk BM-klubb är på gång men det kommer att ta lite tid innan den blir publik och "up and running".
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

själklart vill vi veta mer!
hej, jag
Sweden-Viking

Inlägg av Sweden-Viking »

Tack för info...
Mycket intressant och spännande, vore väl @$£$]"!)=" om det inte skulle gå få ihop.
:P
BM Volvo 350 Boxer 1963, 1/2-band, takkran. Skogskonverterad Nr:43 av Hultdins i Malå + KMA 10ton
VOLVO-BM 400T 1969 (Servo, Boxer axel mm)+ Ålö Qvicke +Farma huggarvagn + Överum 2-skär
DavidBrown 25D 1953 (Daisy) egentillv vagn
bmsidan

Inlägg av bmsidan »

Hej!
Ja, det är sant att det är en BM-klubb på gång i Sverige. Äntligen, för många många har velat ha en utan att de startat en. Kanske de anat vilket enormt arbete det kommer att vara innan allt rullar. Intresset är ENORMT för BM Volvo så klubben kommer nog att bli överösta med medlemsansökningar.

BM-sidan har erbjudit sig att sprida information om klubben redan nu men iniativtagarna vill vänta lite innan klubben formaliserat sig och arbetet har kommit igång med kansli och styrelse. Det är mycket förståeligt. Det är bara att vänta på mer information alltså.

Traktorpressen kommer att sprida informationen också, när det är dags.
Mvh
Niklas Larsson
www.bmsidan.se
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

underbart!
hej, jag
Låst