Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

skuren bak-v t22

Diskussioner kring allt mellan koppling och hjul

Moderator: Moderatorer

volvo-e-najs

skuren bak-v t22

Inlägg av volvo-e-najs »

hej jag har en t22 som ja köpte för 2 årsen för 2 laxar. i sommras såga vi ved med den och de gick tyngre och tyngre för motorn till sist stanna den. och då tänkte vi att den va skuren men den starta lätt igen efter den svalnat. sen upptäckte vi att de inte gick å få i backen så den har stått frams till nu. och den starta lätt som f-n och de gick å få i backen men de lät inte fint när man släppte upp kopplingen men den verkar hålla för påfrestningar. men jag prata med nårra och dom sa att de bara var och köra tills den rasa och sen få tag i ny v-låda för kopplingen e rätt så dålig med men ska jag byta lager eller fortsätta och köra?
Henrik.S

Re: skuren bak-v t22

Inlägg av Henrik.S »

Om det nu är ett lagerhaveri är det väl bättre att byta detta innan nåt annat havererar :shock:
volvo-e-najs

Inlägg av volvo-e-najs »

jag har pratat med nårra och dom sa att det inte är bra och renovera för man hittar inte delar och när man väl har fått ihopa den så haverarar dom så de va och köra tills de rasar och sen byta lådan
revert

Inlägg av revert »

Ofta är det ju så här att den rasar inte hemma på gården, utan när du är längst bort i skogen med fullt timmerlass som måste ut för att timmerbilen står och väntar. Eller när du plogar snö åt någon som måste till flyget eller sjukhuset.
Så passa på att renovera nu när du har tid och möjlighet. Du kan ju be dina sagesmän att plocka fram en ersättningslåda under tiden som du skruvar ner den gamla.
Henrik.S

Inlägg av Henrik.S »

Lager finns att få tag på och är det rätt ihopmonterat så händer detta inta igen :)
volvo-e-najs

Inlägg av volvo-e-najs »

har fått tag på en hel v-låda med hjulsom har suttit i en victor -56. min t22 e en 49 men de ska väll gå och få ihopa. körde lite med t22an idag harva ridbanan och de gick kanon den skreg när man backa annars va där inget.
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

victorns låda är lägre växlad redan på dom tidigaste moddellerna .
hej, jag
volvo-e-najs

Inlägg av volvo-e-najs »

ja läste i traktorpower om victorn och där stod det att dom växla ner slutväxlarna 57+
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

ja men slutväxlarna på t-22 är ändå högre växlade, då kan ju skruva över slutväxlarna från 22 , så stämmer det så vitt jag vet
hej, jag
Låst