Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Läckande packbox i bakaxel BM320
Moderator: Moderatorer
Läckande packbox i bakaxel BM320
Jag letar efter packboxarna till bakaxeln. Det är två stycken motvända på axeländan, Dy=101,8 Di=72 T=12. Hittar dem ingenstans. Hjälp!
Re: Läckande packbox i bakaxel BM320
har du kollat olssons i ellös?
Jodå, där har jag konto sedan 15 år, så där börjar jag. Momentum har inget heller.
Nu har dammsugit Sverige på denna packbox, utan att lyckas. Jag tycker synd om alla som har en BM320, de får antingen leva med att oljan rinner ut eller tillgripa en mer drastisk åtgärd. Jag fann packboxar med 74 mm innermått och 94 mm yttermått. Svarva av axelbiten 1 mm och svarva en ring, 101,4 mm dy och 94 mm di. Sen är det bara att åka?
Jag har försökt även där. Känner du till någon som har dessa packboxar så meddela mig! De kommer att vara guld värda. De har nummer 26 på sidan om bakaxel i reservdelskaralogen, 2 st per sida, yttre.