Hej!
Ska byta olja i motorn och försökte få tag i ett oljefilter, men det gick inte så bra.
Någon som vet var man kan få tag i oljefilter (insats) till en BM 35 ?
Om det inte finns oljefilter att få tag i, räcker det att bara tömma ur den gamla oljan ur filtret, fylla på ny olja i motorn
och fortsätta köra med gamla oljefiltret ?
Ska även byta bränslefilter, det stora filtret har jag enkelt fått tag i förut, men inte det mindre filtret.
/VolvoBMNisse
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Frågor om service på BM 35
Moderator: Moderatorer
-
Re: Frågor om service på BM 35
Hej! Har du varit in på Olsson i Ellös hemsida? Där hittar du en massa delar till din 35a. Jag har själv en Bm victor 230 som jag nyligen beställt bränsle och oljefilter "insats". Är nog samma på victorn och 35an ( sök på "OIE" då hittar du sidan)
-
Hej!
Tackar för svar.
Jag har kollat hos OIE, men det är flera filter de inte har i lager.
Hittade ett annat ställe som säljer filter, Peja veteranshop.se (sök efter Peja Veteranshop)
Men måtten stämmer inte riktigt med filtren hos OIE.
Kan filtren från Peja Veteranshop passa fast storleken inte stämmer med originalfiltren ?
De säljer MANN filter.
/VolvoBMNisse
Tackar för svar.
Jag har kollat hos OIE, men det är flera filter de inte har i lager.
Hittade ett annat ställe som säljer filter, Peja veteranshop.se (sök efter Peja Veteranshop)
Men måtten stämmer inte riktigt med filtren hos OIE.
Kan filtren från Peja Veteranshop passa fast storleken inte stämmer med originalfiltren ?
De säljer MANN filter.
/VolvoBMNisse
Senast redigerad av VolvoBMNisse den 25 oktober 2009, 21:51, redigerad totalt 1 gånger.
Törs inte svara på om de passar när storleken inte är detsamma. Har du kollat med Swecon? Har själv köpt bränslefilter där för nåt år sedan.
-
Hej!
Beställde alla filter från Peja, får väl se om de passar, fast de borde passa då de säljs till BM 35.
Oljan i luftfiltret visade sig ha förvandlats till brun is, enl instruktionsboken ska man fylla i gammal motorolja, men jag undrar om man kan använda vanlig ren ny motorolja istället ?
Det verkar inte vara gjort någon service på ett tag på den här traktorn, så det blir mycket på en gång, och nu när det blev vinter och kallt här så är det inte så roligt att greja med traktorn ute i kylan och mörkret.
/VolvoBMNisse
Beställde alla filter från Peja, får väl se om de passar, fast de borde passa då de säljs till BM 35.
Oljan i luftfiltret visade sig ha förvandlats till brun is, enl instruktionsboken ska man fylla i gammal motorolja, men jag undrar om man kan använda vanlig ren ny motorolja istället ?
Det verkar inte vara gjort någon service på ett tag på den här traktorn, så det blir mycket på en gång, och nu när det blev vinter och kallt här så är det inte så roligt att greja med traktorn ute i kylan och mörkret.
/VolvoBMNisse
ren olja funkar precis lika bra, det stod nog begagnad bara för att bönderna skulle sköta det mer noga.
hej, jag
-
ja kommer nog köpa ifrån ollson i ellös har alldrig bytat olja på nånn traktor(harr alltid vatt ny bytt när jag köpt dem)