Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Servo till 430 -74
Moderator: Moderatorer
Servo till 430 -74
Jag har köpt en BM 430 -74 med muskelservo. Var hittar man prisvärda servon? Finns det servon från andra modeller som är kompatibla med 430?
Re: Servo till 430 -74
www.brorssons.se jag ej kollat där själv men det sägs att dom ska ha
hej, jag
Jag har sett nån som då och då har annonserat, bl.a. på Blocket, där dom säljer nya servon till div. traktorer.
När det gäller andra traktorer så antar jag att servo till BM 400 även passar till 430.
När det gäller andra traktorer så antar jag att servo till BM 400 även passar till 430.
Jag funderar på att bygga ett eget servo som en kille gjort som jag läste om på ett Fordson-forum. Han har kopplat det direkt på traktorns hydraulik med en prioriteringsventil. Under 5000 kr för ett splitter nytt servo! Nu skulle jag vilja veta lite fakta om tryck och flöde i 430:ns hydraulsystem. Någon som kan dela med sig av sådan information?
Jag hittade infon själv på http://www.volvo.com/constructionequipm ... s/history/
Roligt att läsa de gamla skrytbroschyrerna om min traktor.
Roligt att läsa de gamla skrytbroschyrerna om min traktor.