Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
1113A tvärdog
Moderator: Moderatorer
1113A tvärdog
När jag använde kranen så tvärdog plötsligt motorn utan förvarning, det finns diesel till insprutningspumpen men ej till spridarna.. jag använde dock kallstarten vid starten.
Några ideer?
Några ideer?
Senast redigerad av Moelven den 21 september 2009, 21:28, redigerad totalt 1 gånger.
-
Re: 1113A tvärdog
går den runt lætt i motorn kænn på flæcktabladet small. det till nær den stanna
Den går som vanligt på startmotorn, men vill ej starta, nästan som om stoppknappen är utdragen men jag har ej rört den.
glömde att du inte fins disel till spridarna. häll i Några liter 2t olja i tanken. körsedan med starten samtidigt som du rör på stoppen och gasen, du borde det släppa.
Använd gärna 1-2 procent 2t olja i dislen alltid, dagens diesel smörjer inte som den gamla gjorde
Använd gärna 1-2 procent 2t olja i dislen alltid, dagens diesel smörjer inte som den gamla gjorde
hej, jag
Sitter det inte en lucka på sidan på pumpen på dessa??? Om det gör det kan du se något genom den som kan tänkas fastna?? Osäker på hur det ser ut på din traktor men som daisel skrev så kan det ha varit brist på olja vilket lett till att olika delar kärvat fast
det är nästan säkert så som jag skrev, blir bara vanligare och vanligare nu förtiden, dagens daisel är inte närheten så smöjande som den glamla diselen var, som pumparna är byggda för
hej, jag
Byte finfiltrena, såg ut som om det låg kaffesump i de gamla.. Nu går pärlan igen..