Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
sl 350 med problem!
Moderator: Moderatorer
-
sl 350 med problem!
Hej alla ja e ny här på sidan..
hoppas på lite samarbete..
de e så att jag har en gammal sl350(baklastare)med en 1113 motor.
i går havererade ventilsätet på INSUGSIDAN e de någon som vet var man får tag i nya ventilsäten.
jag har ringt runt lite men de finns bara till avgassidan
hoppas på lite samarbete..
de e så att jag har en gammal sl350(baklastare)med en 1113 motor.
i går havererade ventilsätet på INSUGSIDAN e de någon som vet var man får tag i nya ventilsäten.
jag har ringt runt lite men de finns bara till avgassidan
Motordelar
Jag har sagt det förut, men det kan vara värt att upprepa:
Många traktormotorer var domsamma i grundutförandet som marinmotorer. Det är bara kringutrustningen som skiljer, kylsystem, pumpar, avgassystem, elsystem etc. etc.
Så ge inte upp för att traktorhandlarna inte har någon motordel. Det finns en hel bransch till där möjliga reservdelar kan finnas. Fritidsbåtar!
Börja med den här sidan: http://www.drevia.se/ Gå in på tipssidor och leta upp motorn, gå på kända uppgifter, cylindervolym m.m. Då får man fram vad den hette som marinmotor. Därefter kan man göra ett nytt avstamp i sitt sökande efter reservdelar. På Dreviasidan kan man även komma vidare till Volvo Penta, om det skulle vara till någon hjälp.
Många traktormotorer var domsamma i grundutförandet som marinmotorer. Det är bara kringutrustningen som skiljer, kylsystem, pumpar, avgassystem, elsystem etc. etc.
Så ge inte upp för att traktorhandlarna inte har någon motordel. Det finns en hel bransch till där möjliga reservdelar kan finnas. Fritidsbåtar!
Börja med den här sidan: http://www.drevia.se/ Gå in på tipssidor och leta upp motorn, gå på kända uppgifter, cylindervolym m.m. Då får man fram vad den hette som marinmotor. Därefter kan man göra ett nytt avstamp i sitt sökande efter reservdelar. På Dreviasidan kan man även komma vidare till Volvo Penta, om det skulle vara till någon hjälp.
Det kan ju vara ett intressant tips. 1113BR heter den tydligen i marinutförande. Tyvärr fick jag bara en träff på Google på den motorbeteckningen, http://www.marinepartseurope.com/sv/sitemap.aspx men det går ju att kolla med dem.
-
-