Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Styrservo BM 600

Diskussioner kring allt mellan koppling och hjul

Moderator: Moderatorer

Moelven

Styrservo BM 600

Inlägg av Moelven »

Jag har övertryck i servoburken, den trycker ut olja under det stora locket. Någon som vet vad det kan bero på?
ake64

Inlägg av ake64 »

Inte exakt men jag har samma problem på min.

Jag är inne på att pumpen suger luft någonstans för det som kommer ut är ganska bubbligt men jag har inte hunnit undersöka den än.
nisse

Inlägg av nisse »

Är traktorn lättstyrd vid detta tillfälle? Låter som oljan går över överströmningsventilen, att den kan ha hängt sig eller brusten returfjäder. Det är ju också lätt att fylla på lite för mycket olja som den sedan trycker ur sig, har för mig att nivån ska ligga strax över mitten på burken, om det nu är hjälp-servon som är ventil och kolv intrergrerad.
nisse

Inlägg av nisse »

Finns ju också ett filter i burken. Men det har ni väl redan provat att byta förstås. Kan ju vara igensatt, igensatta filter kan ställa till många konstiga fel.
ake64

Inlägg av ake64 »

Jag har provat och det blev bättre men inte bra.
boxer

Inlägg av boxer »

Tänk på att inte fylla på för mycket, när man svänger så kolven åker in i cylindern så ska ju den oljan få plats i behållaren.
Boxer -67
ake64

Inlägg av ake64 »

Det är givetvis sant men i mitt fall börjar oljan skumma och tryckas ut tills behållaren är nästan tom, eller i alla fall långt under nivån på "oljestickan".

@Moelven: Säg ifrån om diskussionen börjar dra iväg. Det känns som jag börjar skriva sönder tråden för dig och det vill jag inte.

mvh Åke
Skrot Nizze

Re: Styrservo BM 600

Inlägg av Skrot Nizze »

Hur går det Åke?
Hittar du problemet? Skulle själv behöva veta vad det är som hänt har ett liknander fel här på vår 600 men den styr höger och blåser ur sig oljan i servobehållaren. Bytte olja och filter idag men samma fel...
Låst