Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
vevaxelns bakre tätning, buster 320
Moderator: Moderatorer
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 13 april 2008, 18:01
vevaxelns bakre tätning, buster 320
Hej! Har bytt packningen innanför svänghjulet, kunde inte få den att rymmas utan att kapa av litet av halvornas ändor. Skall det faktiskt gå att pressa in hela packningen. Dylik tätning kallas för "hundskitar" här i Finland, är det bekant? tage b
Re: vevaxelns bakre tätning, buster 320
Hej det var kul hundskitar har jag inte hört för.Tätningen är gummiarmerad aspets,ringarna ska ligga i motorolja ca 1 timma,tryck in tätningsringen vid spåret ändar så ringändan är 0,25-0,50 mm ovanför delningsplanet.Du ska inte skära bort de över delningsytorna uppstickande ringändarna,men ett vanligt fel när motorn läker olja bak på motorn är att vevhusventilationen är blockerad,det är änklare än dela traktorn.