Min nya tråd.
Jag kommer här lägga in bilder på min special traktor.
Börjar mer som den ser ut just nu.
Jag har fixat till så att gasen funkar igen. Men jag har lite problem med bromsarna.
Verkar fattas något mellan 2 och 3 bilden.
Kommer mer när jag har börjat på allvar med renoveringen.
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Renovering
Moderator: Moderatorer
-
Renovering
På vilket sätt krånglar bromsarna?
På din bild ser det ut som om det läcker bromsolja, och bromsröret hänger löst. I sådana fall kan det skava hål på röret. En metod är att fästa upp den med sådana här klammor:
Dom säljs i elaffärer, men också som båttillbehör och finns i ett stort register med olika storlekar. Finns säkert i välsorterade järnaffärer också.
Dom behöver inte nypa helt tight om röret. Det räcker med att röret ligger still där man vill ha det. Lämpligtvis på översidan av axeln där det ligger mest skyddat.
På din bild ser det ut som om det läcker bromsolja, och bromsröret hänger löst. I sådana fall kan det skava hål på röret. En metod är att fästa upp den med sådana här klammor:
Dom säljs i elaffärer, men också som båttillbehör och finns i ett stort register med olika storlekar. Finns säkert i välsorterade järnaffärer också.
Dom behöver inte nypa helt tight om röret. Det räcker med att röret ligger still där man vill ha det. Lämpligtvis på översidan av axeln där det ligger mest skyddat.
-
Renovering
Kommer det olja ur röret om du trampar på bromsen? Och var slutar röret (slangen?) i andra ändan? Finns det något öppet skruvhål i någon av bromssköldarna där den skulle kunna passa? Är det möjligen så att den skall sitta på ett bromsrör någonstans? Har du sådan finness som styrbroms, så att du kan bromsa bara på ena sidan (för att vända på en femöring)?