Hej jag har en BM500 som slirar på kopplingen när jag kör på högsta växeln. Men när jag skottar snö med den så slirar den inte även om det går tungt.Är det kopplingen som är dålig eller är det på snabbväxeln det slirar mån tro???
Skriv i din profil varifrån du kommer enligt reglerna.
/ Lucas moderator
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
slirande koppling?
Moderator: Moderatorer
Mest trolig dårlig kobling. Skulle kanskje ikke svare for dette da jeg ikke vet om snabbväxeln kan årsake slike symptom - men altså - koblingen kan det definitivt være. Det finnes folk som kjører i årevis med så dårlig kobling at de må kjøre på lave gear hele tiden.
Men du bør sjekke om det finnes justeringsmulighet, en mye enklere og billigere måte når spørsmålet om snabbväxel er avklart.
Men du bør sjekke om det finnes justeringsmulighet, en mye enklere og billigere måte når spørsmålet om snabbväxel er avklart.