Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Hydralik och huggarvagn

Moderator: Moderatorer

Fredrik

Hydralik och huggarvagn

Inlägg av Fredrik »

Jag skulle koppla på min huggarvagn till min Volvo Bm 500. Men jag fick inget tryck ut till kranens hydralik. Vad kan vara fel? Traktorn är helt ny för mig.

Är det någon spak som ska stå i ett speciellt läge för att hydralpumpen ska dra igång?

Det finns tre hydraluttag bak på traktorn vilka ska användas, antar att det är den som är blåmarkerad samt en av de rödmarkerade?

Kan det vara så att systemet innehöll för lite hydralolja? följdfråga vilken olja ska man fylla på med i så fall?
Ralle
Forumberoende

Inlägg av Ralle »

har du två spakar för yttre hydraulik?
För i så fall antar jag att du har ett dubbelverkande och ett enkelverkande uttag.
Då gäller det ju att ta reda på vilka två som är för det dubbelverkande, sätta slangarna i dessa och sätta den spaken åt rätt håll.

Man kanske kan följa ledningarna från uttagen och se vart dom tar vägen för att lista ut vilket som är vad.
bm500
Kontakt:

Inlägg av bm500 »

på 500 är det ett dubbelverkande och ett enkelverkande, det enkelverkade sitter för sig självt till höger och de dubbelverkande till vänster.
Spaken till det enkelverkande är den till höger och det dubbelverkande längst till vänster. om du ska koppla till en kran antar jag att du har ett separat ventilpaket till det och det är inte alla paket som går att koppla direkt i det dubbelverkande för att det släpper inte fram returen tillräkligt, då måste du sätta returen direkt till tanken(helst med en grövre slang än tryckslangen)det enklaste är att sätta ett T-rör på påfyllnings röret :wink:
Låst