Hej! jag undrar om det är någon som vet om 600 hytten "bobo hytten" passar på 350 boxer?
MVH // Martin
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Hytt problem
Moderator: Moderatorer
Är du säker på att den heter "bobo hytten"? Jag har alldrig hört talas om någon sådan. En bild skulle underlätta... Annars är det så att det är plåten som ska sluta tätt runt tanken / huven som skiljer på hytterna till 350 och 600. annars ska de passautan modifiering. Om hytten är sluten bakåt kan det skilja på luckor och urtag för att man ska komma åt veven till lyftlänken effter som det är olika lyftlänkar.
/ Lucas
/ Lucas
Den hytten heter Fernmo och var extra utrustning på 600 alla årsmodeller. Den ser ut som på bilden i länken: http://www.bmsidan.se/varabm/ola600.htm
Den passar på 350 men du får göra om plåten runt huven/tanken.
/Lucas
Den passar på 350 men du får göra om plåten runt huven/tanken.
/Lucas
Kanskje jeg kan bruke samme tråd for jeg har også problem med hytten på min T 500. Hytta er så rustskadet at jeg ennå ikke vet om jeg skal ta hånd om traktoren. Funderer på om traktoren kan gjøres om til hyttløs og eventuelt sette dit en enklere type veltebøyle. (En brukt hytte blir antakelig alt for dyrt). Så om noen vet om f.eks. disse traktorer ble eksportert til markeder hvor man ikke ville ha hytter skulle det bli mer interessant.