Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Hur ska man göra med karossen?

Allt som inte passar in i någon av dom övriga kategorierna

Moderator: Moderatorer

Buck

Hur ska man göra med karossen?

Inlägg av Buck »

Min gamla 320 Buster har levt ett hårt liv i skogen samt vid ett sågverk innan jag fick händerna på den. Detta har resulterat i att hela den hemmasnickrade karossen på buren var fullständigt mosad och hängde i slamsor i princip.

Nu har jag strippat buren och tänker så köra över sommaren.

Frågan är bara, hur ska man göra till hösten/vintern? Ska man satsa på orginal? Galondörrar? Kanske pimpa till den lite med Alu-dörrar och "väggar"? Lacka hela kärran porschegrå? Ford-blå?

Kom med förslag.
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

bilder på traktorrn önskas. nja sätt på en orginal båge och klä den med galon som det ska vara, lacka även hela traktorn snyggt bm röd , det blir bäst
hej, jag
Henrik.S

Inlägg av Henrik.S »

Beror på hur du tänkt använda traktorn, personligen skulle jag bara ha en enkel båge så sikten blir bra och framförallt äldre traktorer gör sig bäst utan hytt :wink:
Buck

Inlägg av Buck »

Visst är den snygg utan hytt! :)

Dock sitter det en stor Kjällvelastare på den så risken är att det ser dumt ut eller?

Annars kör jag ju med den i ut o skur, skottar, kör flis och spån, kör virkespaket, jord, stenar u name it.
Eftersom jag kör rätt mycket vintertid så skulle det ju iaf vara ganska skönt med tak och dörrar.

har nån några snygga närbilder på galonklädda dörrar och tak?
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

kan ta på våran buster 400 tills i morgon
hej, jag
Låst