Tjena.
Någon som kan hjälpa mig med lite info om hur jag ska gå tillväga för att få tag på o få dit en större pump på min boxer. Vill ha så pass stor pump så jag kan köra en griplastarkran + lastare med den .. Idag sitter det orginal pump på den det har aldrig suttit lastare på traktorn . Behövs det extra tank o grejer ? All info är välkommen .. /Peo
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Hydraulpump Boxer 350
Moderator: Moderatorer
-
Tjena
En extra hydraultank är ett måste eftersom systemet innehåller för lite olja för större pump och uttag till en stor lastare eller stor tippkärra. En skogskärra med grova och bra kolvar tar jätte mycket olja. Det ska också finnas så mycket olja att oljan hinner kylas. Våran boxer vi haft sedan den var ett par år gammal har vi bytt pump på två gånger. Gått 12000h varav 10500h på våran gård. De båda pumparna har gått sönder när man kört intesivt en vår eller sommardag. Även man haft fullt med olja i hydraulen så har detta hänt. Går på ca 13 liter olja vilket är för lite enligt de flesta goda gamla lantmännen/bm mekaniker. nästan alla gamla 350 och 600 har extra tankar.
MVH/Daniel
En extra hydraultank är ett måste eftersom systemet innehåller för lite olja för större pump och uttag till en stor lastare eller stor tippkärra. En skogskärra med grova och bra kolvar tar jätte mycket olja. Det ska också finnas så mycket olja att oljan hinner kylas. Våran boxer vi haft sedan den var ett par år gammal har vi bytt pump på två gånger. Gått 12000h varav 10500h på våran gård. De båda pumparna har gått sönder när man kört intesivt en vår eller sommardag. Även man haft fullt med olja i hydraulen så har detta hänt. Går på ca 13 liter olja vilket är för lite enligt de flesta goda gamla lantmännen/bm mekaniker. nästan alla gamla 350 och 600 har extra tankar.
MVH/Daniel