Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Packbox/Stefatätning
Moderator: Moderatorer
Packbox/Stefatätning
Hej Tanter och Gubbar, och glad vår på Er! Jag håller på och byter bromsbelägg på min Boxer -60:a och kunde konstatera att packboxen/stefatätningen som sitter på axeln till bromstrumman är trasig, varför olja läckt ut och därmed gjort bromsarna i stort sett obrukbara. Jag passade på att samtidigt nita fast nya bromsband men behöver alltså en ny tätning. Frågan som följer är: Vet höga vederbörande vad den har för beteckning, den är inte märkt. Och jag tänkte att försöka få tag på den på mitt jobb. Jag antar att OiE har den och även Lantmännen, men tänkte mig en genväg över vårt lager på förrådet. Det brukar ju vara ett nummer instansat på dom som ger dimensionen på dom
Hej! Det nummer som står instansat är just dimensionen. Får du inte fatt i det så kan du mäta dig fram.
Utan att veta säkert så tror jag att det är tum-dimension du ska ha. Om vi tar ett exempel, du får måtten:invändigt ca 22, utvändigt ca 35 och bredden ca 6 mm och det är en tum-dimension du ska ha så översätter vi bara dom här måtten till tum, då ska det stå: 0,875 x 1,375 x 0,250 (22,22x34,92x6,35)
Utan att veta säkert så tror jag att det är tum-dimension du ska ha. Om vi tar ett exempel, du får måtten:invändigt ca 22, utvändigt ca 35 och bredden ca 6 mm och det är en tum-dimension du ska ha så översätter vi bara dom här måtten till tum, då ska det stå: 0,875 x 1,375 x 0,250 (22,22x34,92x6,35)