Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net

Sjunkande Hydraul På Victor

Moderator: Moderatorer

Henrik.S

Sjunkande Hydraul På Victor

Inlägg av Henrik.S »

Har en Victor -56 som Hydraularmarna sjunker på när motorn är igång och inte när motorn är avslagen vad är detta för fel och lätt att ordna?? Finns packningar att få tag på?

Tänkte ta en titt på det till sommaren, traktorn har stått still på en loge sen slutet av 70-talet och endast varit startat nån gång per år så misstänker att packningarna torkat sönder :?
gsson
Kontakt:

O-ring

Inlägg av gsson »

Jag rekommenderar att du börjar med att du börjar med att byta o-ringen i lyften... Görs enklast i den runda "luckan" under där du kan ta ut hela cylindern och fixa det.... Hör av dig, kan fixa sprängskisser om det behövs...
O-ringen är en vanlig standard.
Henrik.S

Inlägg av Henrik.S »

Fick tips om en annan tråd här på forumet ska läsa igenom denna :wink:

Ska kolla den saken, har även hittat ett läckage som verkar komma från hydrauliken :? Traktorn har stått still sen 70-talet så misstänker sönder torkade packningar, oljan är bytt men misstänker att det kan vara mycket klägg när den stått så länge vilket jag kan tänka mig orsaka en del problem :)
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

det kan vara överströmningsventilen som bråkar, är hydralen starka? bilder på traktorn skulle uppskattas
hej, jag
Henrik.S

Inlägg av Henrik.S »

Ja den lyfter det jag använt den till, en hel skopa sand klarar den och kanske lite till men då sjunker den ännu snabbare :lol:

Hmm ska kolla hur det blir med bilder den står lite dumt till nu när den står undan ställd i väntan på våren, kör en annan traktor som används till plogning :wink:
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

det låter som oringarna i hydral sylyndern, passa på att hona sylindern när du byter dom
hej, jag
Henrik.S

Inlägg av Henrik.S »

Jag vet med all säkerhet att hydrauliken aldrig varit isär och inget annat på traktorn heller då min gammelmorfar köpte traktorn ny så det borde inte vara slitage då traktorn inte har jättemånga gångtimmar utan snarare torkade packningar samt eventuell klägg i oljan :?
daisel
Forumberoende

Inlägg av daisel »

oringar=gummi, om dom torkar kan dom smulas sönder, det går fort att byta dom och dom kostar nästan inget ting, tänkbara på att du kan behöva skruva it dom två nedersta pinnskrivarna som håller själva krafftutags kåpan, jag fick göra det på min när jag renoverade kraftutaget och bytte lagger mm
hej, jag
Låst