Hejsan.
Jag har köpt en boxer 350 -65 för en billig penning och det enda som var egentligen fel på den var att jordbruksyften slutar att fungera ibland
den förra ägaren har haft isär och kollat men kunde inte peka på att "där" är det fel.
Har inte fått hem traktorn än så jag slänger ut en tråd och ser om någon kan han ett tips om vad det kan vara för fel.
Misstänker att det är antingen någon sil som gör att han inte får olja som han ska eller någon ventil som kärvar.
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Trepunktslyft Boxer 350 -65
Moderator: Moderatorer
Hejsan.smèn skrev:Hej po dig!
Jag har haft samma problem med min Boxer.
Du måste rensa filtert som sitter i hydraultanken där bak.
Om detta inte hjälper måste man skölja ur tanken och slå på ny olja.
Lycka till.Smèn
har fått hem traktorn för ett tag sen men inte haft möjlighet att göra någon större service på den då det har varit halvmeterdjup snö och i snitt 10 grader kallt en längre tid. Men direkt när vårsolen börjar att värma så ska jag dra igång lite fix på den.
Har hört av en annan i byn och han sa att kolla filtret och sugsilen. dom ska bara fungera. Sen så tycker jag det är för lite olja i tanken vilket jag förstår eftersom det inte finns någon oljesticka som man kan hålla koll på nivån med. Den förra ägaren var inte så kunnig så han hittde inget fel
kan ju vara så att om det är för lite olja har sugsilen tagit luft och dragit ihop sig.
Men det ordnar sig nog det där framåt våren.