God Fortsättning på er Tanter och Gubbar!
Slänger ut en fråga: Vad är skillnad/likheten på baklastarna 640/641/642?
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Baklastare
Moderator: Moderatorer
Bara för att få skriva nåt:
640 har motorn Bolinder 1113, samma som i Boxer.
Om det är den som sitter i 350 eller 600 vet jag inte.
641 har Volvo D42, alltså den som i Bm 650.
642 har ochså D42, men jag har för mig att den också finns med Volvo D45.
Vad som skiljer dom åt i övrigt vet jag inte.
640 har motorn Bolinder 1113, samma som i Boxer.
Om det är den som sitter i 350 eller 600 vet jag inte.
641 har Volvo D42, alltså den som i Bm 650.
642 har ochså D42, men jag har för mig att den också finns med Volvo D45.
Vad som skiljer dom åt i övrigt vet jag inte.
Senast redigerad av Ralle den 19 januari 2009, 13:16, redigerad totalt 1 gånger.
Baklastare
Hej!
Volvo har mycket info om deras produkter:
http://www.volvo.com/constructionequipm ... uction.htm
Volvo har mycket info om deras produkter:
http://www.volvo.com/constructionequipm ... uction.htm
Nej, D45 satt inte i 700, annat än i nån prototyp eller liknande, om inte det var TD45...
D45 är alltså en större motor än i 700:an, men utan turbo, så det är ingen 700:a motor i 642.
Tittar man på en 641 och 642 så ser 642 betydligt mordernare ut, andra skärmar...
Skillnaden mellan 620 och 621 är väl samma som mellan 640 och 641... i alla fall vad gäller motorerna.
D45 är alltså en större motor än i 700:an, men utan turbo, så det är ingen 700:a motor i 642.
Tittar man på en 641 och 642 så ser 642 betydligt mordernare ut, andra skärmar...
Skillnaden mellan 620 och 621 är väl samma som mellan 640 och 641... i alla fall vad gäller motorerna.
642
Hej igen!
TD 45 finns bara i en T700 och det är en prototyp som aldrig hann serietillverkas, Den Nordiska traktorn kom emellan och Volvo BM Valmet blev nästa steg istället för en vidareutvecklad T700 med 4WD och TD 45 motor. D45 utan turbo skulle komma i T650 med 4WD. Även där gjordes bara en prototyp.
Vad gäller LM 642 så står det på Volvo CE:s hemsida i specifikationerna för 642 att de fanns med D45 motor, men kolla gärna själv, deras hemsida har massor med fakta. Se länk i mitt förra inlägg.
TD 45 finns bara i en T700 och det är en prototyp som aldrig hann serietillverkas, Den Nordiska traktorn kom emellan och Volvo BM Valmet blev nästa steg istället för en vidareutvecklad T700 med 4WD och TD 45 motor. D45 utan turbo skulle komma i T650 med 4WD. Även där gjordes bara en prototyp.
Vad gäller LM 642 så står det på Volvo CE:s hemsida i specifikationerna för 642 att de fanns med D45 motor, men kolla gärna själv, deras hemsida har massor med fakta. Se länk i mitt förra inlägg.