Hoj,
Jag har en LM 840. Jag upplever att den inte "drar" riktigt som den skall. Detta gäller i alla varvtal och på alla växlar.
Det märkliga är att så snart jag använder lastaren blir det ett helt annat "drag" i maskinen. Samma gäller då jag har skopan i flytläge och ventilen (spaken) i sänkt läge.
Någon som har någon idé?
/Jonas
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Transmission LM 840
Moderator: Moderatorer
-
-
-
Tjena
växellådan och lastaren ska vara skilda system har jag för mig, bara nya volvo lastare typ alla små lastare upp till L50C som har drivlina och aggretgat på samma system. Ring TK traktordelar i linköping och fråga vad de tror att det kan vara, verkar som dom håller på med en del sådana, de säljer även riktiga volvodelar har jag för mig. Inget ont om swecon, men detta är nog för "gamla" grejer för dom. På skol tiden hade jag praktik på swecon och det var mest nya grejer och det äldsta en jag känner där har skruvat med är en 4300 från -79 har jag för mig att han sa.
Lycka till MVH/Daniel
växellådan och lastaren ska vara skilda system har jag för mig, bara nya volvo lastare typ alla små lastare upp till L50C som har drivlina och aggretgat på samma system. Ring TK traktordelar i linköping och fråga vad de tror att det kan vara, verkar som dom håller på med en del sådana, de säljer även riktiga volvodelar har jag för mig. Inget ont om swecon, men detta är nog för "gamla" grejer för dom. På skol tiden hade jag praktik på swecon och det var mest nya grejer och det äldsta en jag känner där har skruvat med är en 4300 från -79 har jag för mig att han sa.
Lycka till MVH/Daniel