Är det nån som vet hur mkt. som måste göras om i en bison för att få i en TD50??. ex. fästen och förlängning av ram,sen hur det passar ihop med lådan??.
Tackar för info.
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
(TD50)
Moderator: Moderatorer
Forlenging av "ramben" er vel største jobben, deretter huven. Tror den passer rett på lådan, men antakelig må du ta rede på om svinghjulet er kompatibelt med koblingen på Bison. For øvrig er koblingen på Bison SOLID.
Men se til at du har en regulator som passer for bruk i traktor - TD 50 har vel ikke vært i bruk i annet enn lastebil, men kanskje kan du bruke regulatoren fra D 50. Og vær klar over at det ikke er vesentlig bedre sug i den enn i Bisons egen. Turtallet dog er nok høyere - et par hundre skulle jeg tro.
D 50 har et dreiemoment på ca 36 kpm mot 1114 i Bison på ca 32 kpm. Jeg vet ikke differansen opp til TD 50.
Men se til at du har en regulator som passer for bruk i traktor - TD 50 har vel ikke vært i bruk i annet enn lastebil, men kanskje kan du bruke regulatoren fra D 50. Og vær klar over at det ikke er vesentlig bedre sug i den enn i Bisons egen. Turtallet dog er nok høyere - et par hundre skulle jeg tro.
D 50 har et dreiemoment på ca 36 kpm mot 1114 i Bison på ca 32 kpm. Jeg vet ikke differansen opp til TD 50.
De hadde jeg glemt - sorry!Lucas skrev:Td50 har defenitivt suttit i annat änn lastbilar. Bland annat traktorer (810 och 814 fram till 1975) men även i till exempel Parca lastmskiner. Rgulatorn är inget problem även om motorn kommer från en lastbil, det är bara att ställa ner max varvtalet om man tycker att det går för fort.
/ Lucas
Min brors LM 840 har fått sin D50 utbytt til TD 50. Effektøkningen er bare merkbar på det aller mest intensive når man presser fram i stuffen samtidig med at man løfter eller tilter. Ellers ingen forskjell, men det er jo converter på den.