Jeg vet veldig lite om hydraulikk, så hvis jeg sier noe dumt, er det derfor... Jeg har en Krabat T-425 '58 som jeg skal bruke til å brøyte snø med i vinter. Men jeg har et problem: Selv om jeg skrur om kranen fra bak til front, så klarer jeg ikke å seke frontlasteren med snøskjæret når jeg har snøskuffe bak. Jeg må legge mine 100 kilo til snøskjæret, så fungerer det.
Hvis jeg har forstått systemet riktig (og det er som sagt ikke sikkert...), så funker det slik at når man har trykt inn låsepinnen under setet og slår over til frontlaster på krana, skal den kunne senkes foran. Og når jeg skrur over krana, synker baklasteren med snøskuffe ned til låsepinnen og stopper der. Men med en gang jeg prøver å senke frontlasteren, spretter låsepinnen ut, og baklasteren synker ned, mens frontlasteren ikke senkes.
Når krana står til frontlasteren, er det bare de som løfter seg. Og når den står til baklasteren, er det bare baklasteren som løfter seg. Det er ikke noe problem, derfor tror jeg ikke det skyldes den. Har jeg rett?
På grunn av problemet har jeg justert snøskuffen bak så den ikke går helt ned til bakken (fordi den falt ned hver gang jeg rørte senkespaken). Og da må jeg altså legge min vekt til skjæret for å få det ned på bakken.
Kan noen være så snill å forklare meg hvordan jeg skal å rettet på dette, vil jeg bli veldig glad!
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Problemer med å senke frontlasteren
Moderator: Moderatorer